Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borzytuchomiu - Ogłoszenie o konkursie na stanowisko ASYSTENTA RODZINY

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Borzytuchomiu

ogłasza konkurs na stanowisko:

ASYSTENTA RODZINY 

Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony

Przewidywany termin zatrudnienia: od 01.08.2012 do 31.12.2012

1.Wymagania konieczne:

a) posiadanie obywatelstwa polskiego,

b) korzystanie z pełni praw publicznych

c) nieposzlakowana opinia,

d) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,

e) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,

f) wykształcenie;

  • wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
  • lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
  • lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
  • lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

g) kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,

2.Wymagania dodatkowe:

a) znajomość obsługi komputera,

b) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

c) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

d) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

e) umiejętność współpracy w zespole,

f) odporność na sytuacje stresowe,

g) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną

h) prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,

i) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną

3.Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:

a) empatia,

b) komunikatywność,

c) odpowiedzialność,

d) kreatywność,

e) obowiązkowość,

f) rzetelność,

g) zaangażowanie i odporność na stres,

h) zdolności organizacyjne.

 4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.

Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań. W tym celu asystent rodziny m.in. będzie

- motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny,

- prowadził poradnictwo dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej oraz udzielał informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,

- współpracował z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,  

- sporządzał planu pracy z rodziną, i monitorował jego przebieg

- prowadził dokumentację dotyczącą pracy z rodziną,

- sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,

5.Wymagane dokumenty:

a) CV ze zdjęciem,

b) List motywacyjny

! List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

            “Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych   zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych  do realizacji procesu rekrutacji    zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych  ( Dz. U. z 1997 roku  Nr 133, poz.833 z późn. zm.)”.

c) Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

d) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),

e) Kopie świadectw pracy,

f) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku ( w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie wstępne do wskazanego lekarza medycyny pracy),

h) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego,

j) inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.

            Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.

       6. Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Borzytuchomiu, przy ul. Zwycięstwa 56 i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.

            7.Termin i sposób składania ofert:

Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Borzytuchomiu lub pocztą na adres:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Zwycięstwa 56

77-141 Borzytuchom 

w terminie od 10.07.2012 do 20.07.2012 r.

(liczy się data wpływu oferty do Ośrodka do godz. 15.30)

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną  powiadomieni indywidualnie.

Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na tablicy GOPS w Borzytuchomiu oraz na stronie internetowej ug.borzytuchom.ibip.pl

 

 

Kierownik GOPS

 

Wytworzył:
Kierownik GOPS w Borzytuchomiu
(2012-07-09)
Udostępnił:
Zblewski Rafał
(2012-07-09 11:46:20)
Ostatnio zmodyfikował:
Zblewski Rafał
(2012-07-09 11:46:52)