Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji

Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji 

W skład Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji wchodzą:

  1. Kierownik Referatu,
  2. stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami,
  3. stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej i inwestycji,
  4. stanowisko pracy ds. ochrony środowiska,
  5. stanowisko pracy ds. działalności gospodarczej, promocji oraz spraw wojskowych i OC,
  6. stanowisko pracy ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych,
  7. konserwator,
  8. 2 robotników gospodarczych,
  9. pracownicy interwencyjni.
 
pokoje  nr  7 i 8
tel  : 598211316  wewn. 2 i 3

Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji należy :
  1. dbanie o rozwój gospodarczy Gminy, a w szczególności:
    1. zapewnienie ładu przestrzennego,
    2. gospodarowanie nieruchomościami Gminy,
    3. planowanie, przygotowanie, wykonanie inwestycji gminnych,
    4. przygotowywanie terenów pod zadania inwestycyjne poprzez uzbrajanie ich w urządzenia infrastruktury technicznej,
    5. zarządzanie gospodarką komunalną, mieszkaniową, drogową,
    6. dbanie o właściwy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej,
  2. ochrona środowiska naturalnego Gminy, a szczególności:
    1. realizowanie zadań ochrony środowiska, ochrony przyrody, ochrony gruntów, roślin, zwierząt, prowadzenie spraw zalesień i zadrzewień,
    2. utrzymanie czystości i porządku w Gminie,
    3. zaspakajanie bieżących potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
    4. zaopatrzenie gminy w wodę oraz źródła energii.
    5. nadzorowanie eksploatacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
    6. realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne,
  3. wykonywanie zadań z zakresu planowania przestrzennego, w tym:
    1. opracowanie projektu planu ogólnego Gminy,
    2. prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, uchwalaniem, aktualizowaniem planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
    3. przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
    4. Koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
    5. przygotowywanie decyzji administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
  4. prowadzenie adaptacji i remontów i naprawa oraz konserwacja budynków stanowiących własność Gminy,
  5. planowanie i rozliczanie Funduszu Sołeckiego,
  6. sporządzanie wniosków o dofinansowanie projektów planowanych do realizacji przez Gminę oraz rozliczanie zrealizowanych projektów, w tym sporządzanie wniosków o płatność,
  7. promowanie Gminy na zewnątrz,
  8. ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
  9. sprawy związane z kulturą i sztuką oraz sportem i turystyką,
  10. współpraca z organizacjami pozarządowymi,
  11. sprawy wojskowe i OC — jako zadania zlecone, współdziałanie z organami wojskowymi,
  12. realizowanie zadań zarządzania kryzysowego na terenie Gminy,
  13. realizowanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej Gminy wynikających z obowiązujących przepisów w szczególności ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
 
Wytworzył:
Udostępnił:
Megier Irena
(2006-02-01 11:24:21)
Ostatnio zmodyfikował:
Zblewski Rafał
(2024-07-11 13:35:26)