Informacje przewodnie
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Borzytuchomiu
ul. Zwycięstwa 56
77-141 Borzytuchom
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
-
Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych. - Dowód uiszczenia wpłaty.
Formularze do pobrania:
1.Wniosek o wpis do rejestru (załącznik nr 1)
2. Oświadczenie (załącznik nr 2)
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 50 złotych (zgodnie z częścią I ust. 36 pkt 9a ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 z późn. zm.).
Termin załatwienia sprawy:
7 dni (nie wlicza się terminów określonych w art. 35 § 5 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego).
Podstawa prawna:
Art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2013 r. poz.1399, poz. 1593, z 2015 r. poz. 87, poz. 122).
Uwagi:
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
"Oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399, poz. 1593, z 2015 r. poz. 87, poz. 122)".
Oświadczenie powinno również zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
-
podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy
ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wójt Gminy, dokonując wpisu do rejestru, nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru. Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej następuje w przypadkach, o których mowa
w art. 9j ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Formularz do pobrania: wniosek o wykreślenie z rejestru (załącznik nr 3)
Informacje dodatkowe:
Wykreślenie z rejestru jest wolne od opłat. Podmiot wykreślony z rejestru otrzymuje potwierdzenie wykreślenia. Wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z działalności regulowanej wymaga uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł zgodnie z częścią II ust. 21 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1628, z późn. zm.).
Załączniki:
Załącznik nr 1 - wniosek o wpis
Załącznik nr 3 - wniosek o wykreślenie