Urząd Stanu Cywilnego
W skład Urzędu Stanu Cywilnego wchodzi:
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.
pokój nr 4
tel : 598211316 wewn. 4
Do zadań i kompetencji Kierownika USC należy:
- prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, dotyczących m.in.:
- rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
- prowadzenie i obsługa rejestru wyborców.