Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji
Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji
W skład Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji wchodzą:
- Kierownik Referatu,
- stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami,
- stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej i inwestycji,
- stanowisko pracy ds. ochrony środowiska,
- stanowisko pracy ds. działalności gospodarczej, promocji oraz spraw wojskowych i OC,
- stanowisko pracy ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych,
- konserwator,
- 2 robotników gospodarczych,
- pracownicy interwencyjni.
tel : 598211316 wewn. 2 i 3
Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji należy :
- dbanie o rozwój gospodarczy Gminy, a w szczególności:
- zapewnienie ładu przestrzennego,
- gospodarowanie nieruchomościami Gminy,
- planowanie, przygotowanie, wykonanie inwestycji gminnych,
- przygotowywanie terenów pod zadania inwestycyjne poprzez uzbrajanie ich w urządzenia infrastruktury technicznej,
- zarządzanie gospodarką komunalną, mieszkaniową, drogową,
- dbanie o właściwy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej,
- ochrona środowiska naturalnego Gminy, a szczególności:
- realizowanie zadań ochrony środowiska, ochrony przyrody, ochrony gruntów, roślin, zwierząt, prowadzenie spraw zalesień i zadrzewień,
- utrzymanie czystości i porządku w Gminie,
- zaspakajanie bieżących potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
- zaopatrzenie gminy w wodę oraz źródła energii.
- nadzorowanie eksploatacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne,
- wykonywanie zadań z zakresu planowania przestrzennego, w tym:
- opracowanie projektu planu ogólnego Gminy,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, uchwalaniem, aktualizowaniem planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- Koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
- prowadzenie adaptacji i remontów i naprawa oraz konserwacja budynków stanowiących własność Gminy,
- planowanie i rozliczanie Funduszu Sołeckiego,
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie projektów planowanych do realizacji przez Gminę oraz rozliczanie zrealizowanych projektów, w tym sporządzanie wniosków o płatność,
- promowanie Gminy na zewnątrz,
- ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
- sprawy związane z kulturą i sztuką oraz sportem i turystyką,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- sprawy wojskowe i OC — jako zadania zlecone, współdziałanie z organami wojskowymi,
- realizowanie zadań zarządzania kryzysowego na terenie Gminy,
- realizowanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej Gminy wynikających z obowiązujących przepisów w szczególności ustawy o ochronie przeciwpożarowej.