Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji

Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji 

W skład Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji wchodzą:

  1. Kierownik Referatu,
  2. stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami,
  3. stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej i inwestycji,
  4. stanowisko pracy ds. ochrony środowiska,
  5. konserwator,
  6. 4 robotników gospodarczych,
  7. pracownicy interwencyjni/publiczni.
 
pokoje  nr  7 i 8
tel  : 598211316  wewn. 2 i 3

Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji należy :
1) dbanie o rozwój gospodarczy Gminy, a w szczególności:
   a) zapewnienie ładu przestrzennego,
   b) gospodarowanie nieruchomościami Gminy,
   c) planowanie, przygotowanie, wykonanie inwestycji gminnych,
   d) przygotowywanie terenów pod zadania inwestycyjne poprzez uzbrajanie ich w urządzenia infrastruktury technicznej,
   e) zarządzanie gospodarką komunalną, mieszkaniową, drogową,
   f) dbanie o właściwy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej,
2) ochrona środowiska naturalnego Gminy, a szczególności:
   a) realizowanie zadań ochrony środowiska, ochrony przyrody, ochrony gruntów, roślin, zwierząt, prowadzenie spraw zalesień i zadrzewień,
   b) utrzymanie czystości i porządku w Gminie,
   c) zaspakajanie bieżących potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
   d) zaopatrzenie gminy w wodę oraz źródła energii.
   e) nadzorowanie eksploatacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
   f) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne,
3) wykonywanie zadań z zakresu planowania przestrzennego, w tym:
   a) opracowanie projektu planu ogólnego Gminy,
   b) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, uchwalaniem, aktualizowaniem planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
   c) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
   d) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
   e) przygotowywanie decyzji administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
4) prowadzenie adaptacji i remontów i naprawa oraz konserwacja budynków stanowiących własność Gminy,
5) planowanie i rozliczanie Funduszu Sołeckiego.
 
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Zblewski Rafał
(2025-09-19 11:45:26)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki