Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji
Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji
W skład Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji wchodzą:
- Kierownik Referatu,
- stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami,
- stanowisko pracy ds. gospodarki przestrzennej i inwestycji,
- stanowisko pracy ds. ochrony środowiska,
- konserwator,
- 4 robotników gospodarczych,
- pracownicy interwencyjni/publiczni.
tel : 598211316 wewn. 2 i 3
Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji należy :
a) zapewnienie ładu przestrzennego,
b) gospodarowanie nieruchomościami Gminy,
c) planowanie, przygotowanie, wykonanie inwestycji gminnych,
d) przygotowywanie terenów pod zadania inwestycyjne poprzez uzbrajanie ich w urządzenia infrastruktury technicznej,
e) zarządzanie gospodarką komunalną, mieszkaniową, drogową,
f) dbanie o właściwy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej,
2) ochrona środowiska naturalnego Gminy, a szczególności:
a) realizowanie zadań ochrony środowiska, ochrony przyrody, ochrony gruntów, roślin, zwierząt, prowadzenie spraw zalesień i zadrzewień,
b) utrzymanie czystości i porządku w Gminie,
c) zaspakajanie bieżących potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
d) zaopatrzenie gminy w wodę oraz źródła energii.
e) nadzorowanie eksploatacji urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
f) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne,
3) wykonywanie zadań z zakresu planowania przestrzennego, w tym:
a) opracowanie projektu planu ogólnego Gminy,
b) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, uchwalaniem, aktualizowaniem planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
c) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
d) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
e) przygotowywanie decyzji administracyjnych o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
4) prowadzenie adaptacji i remontów i naprawa oraz konserwacja budynków stanowiących własność Gminy,
5) planowanie i rozliczanie Funduszu Sołeckiego.